Svangerskapsuke 22

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 22 (21+2). Jeg er i graviditetsmåned 6 og hele 52,8% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 133 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Det føles som at det begynner å nærme seg nå! Er jo fortsatt lenge igjen men med travle uker fremover så kommer tiden til å gå fort.

Ukens aktivitet i magen: Som jeg har skrevet noen ganger i løpet av den siste uken så kan jeg nå føle babyen bevege seg i magen. Til tider så er det fjærlette bevegelser som jeg nesten ikke legger merke til. Andre stunder er det kraftigere og langt tydeligere bevegelser som jeg umulig kan unngå å merke. Nå er det ikke lenger kun da jeg sitter eller ligger rolig på morgenen eller kvelden som jeg føler bevegelsene men litt mer spredt over hele dagen. Jeg kan merke det da jeg er på jobb, da jeg spiser, da jeg er ute og går tur… Det er helt klart MYE aktivitet der inne, og det er jo et godt tegn 🙂

Ukens tanker om fødselen: Så langt så har jeg faktisk ikke tenk så mye på selve fødselen. Noe jeg kanskje burde ha gjort. Det er jo fortsatt en god stund igjen så det er nok derfor.Jeg håper jo selvfølgelig at jeg får en relativt rask fødsel. Ønsker jo ikke at den skal ta mange, mange timer. Men det er jo noe man ikke kan bestemme selv. Nå er jeg mest opptatt av å tenke på hva jeg trenger å kjøpe inn av utstyr og tilbehør før den lille kommer. En del ting er jo alt på plass men det mangler fortsatt mye. Så per dags dato så sirkulerer tankene mine mer rundt hva jeg trenger å ordne før fødselen enn selve fødselen.

Cravings?: Grunnen til at jeg skriver det med spørsmålstegn er at så langt så har jeg ikke har merket av noen cravings i det hele tatt. Jeg har hørt fra flere at dette kommer først lenger frem i svangerskapet så jeg får bare vente å se 😉 Å håpe på at hvis jeg får cravings etter noe så får jeg det etter noe sunt 😉

 

#gravid #familie #familycomesfirst #kjærlighet #hverdag

6 kommentarer

Siste innlegg