Ny Uke, Ny Dag, Nye Muligheter

Mandag. Da starter enda en ny uke. Tommy har akkurat kjørt Tobias til skolen og jeg sitter i sofaen ikledd morgenkåpe og tøfler. Jeg begynner ikke jobb før klokka 14:30 idag så kan ta det med ro og la frokosten synke litt til.

Denne uka er det fullt opp på skjema. Jeg jobber full uke og har dessuten lørdagsvakt til helgen. Tobias skal være hos mammaen sin denne uka men han har kamp både idag og imorgen og på onsdag så starter svømmekurset som jeg har meldt han på til. Kampene er moro å følge med på, men idag har jeg ikke mulighet da jeg jobber kveld. Prøver å få blitt med imorgen isteden. Jeg skal bli med han på svømmekurset, det skal bli spennende både for han og for oss. Han er ille flink til å svømme under vann, men det er jo flott kan han lære seg å svømme ordentlig med hodet over vann også 🙂 Tenkte være med å svømme litt selv imens han har kurset. Vi har fått beskjed om at det er kjempebra hvis vi som voksne holder oss i nærheten; men ikke for nærme. Dette pga at da kanskje barna fokuserer mer på hvor foreldrene er hen og hva de gjør enn på å faktisk lære. Tror han har lettere for å ta seg til informasjon hvis det er noen utenforstående som viser og forteller hvordan ting skal gjøres i denne sammenhengen, for de ganger vi har hvert på badeland så er det ikke så veldig interessant å prøve å svømme uten det skal lekes hele tiden. Jeg tror det her blir bra.

Flere av PT kundene mine er nå igang med treningen igjen så jeg har fått satt opp en del avtaler med dem i løpet av uka noe jeg syns er kjempe gøy. Gleder meg til å begynne å se fremgang hos dem igjen nå etter ferien! Om noen uker så skal vi starte opp et nytt vektnedgangs- og livsstilsforandrings kurs, Minus+. Jeg har holdt 2 slike kurs tidligere, et forrige høst og et nå i vår. Vi regner med at vi kommer å sette startdato i nærheten av den 20 september. For at jeg skal rekke å få fullført kurset før jeg skal gå hjem i mammaperm så kreves litt nøye planlegging og kurset kommer nok til å bli en aning mer intensivt enn hva som egentlig er tanken. Kurset skal i utgangspunktet gå over 14 uker, men hvis vi starte opp først i midten/slutten av september så har ikke jeg mer enn 12 uker igjen å jobbe. Så denne uka må jeg bruke litt tid på å lage en ordentlig plan på gjennomføringen av kurset.

I slutten av uka så skal vi jobbe videre med barnerommet, noe jeg gleder meg noe sinnssykt til! <3 Forhåpentligvis så blir det rommet ferdigstilt denne uka å da kan vi gå videre å begynne med det rommet som etterhvert skal bli Tobias sitt nye rom. Kommer jo ikke til å kunne innrede og gjøre klart barnerommet før hele 2 etasje står ferdig siden vi må flytte rundt møbler fra rom til rom. Men bare det å vite at det er klart for å begynne å stelle istand så fort alt annet er kommet på sin plass er en tilfredsstillende tanke <3

 

Å så skal jeg skrive klagen ang boligen våres. Det gruer jeg meg litt til. Men det må bare gjøres. Vi har ikke noe å tape på det.

Nå er det på tide å få på seg noen klær å ta tak i dagen. Ha en fantastisk dag der ute! Carpe Diem <3

 

#lovelife #familie #familycomesfirst #gravid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg