Fullt opp og høye forventninger

Nå senker seg roen her hjemme. Guttungen er kommet i seng og jeg bruker noen minutter til å bare ro ned med en kopp te. Det har gått i et siden jeg kjørte fra jobb. Hentet guttungen på SFO, ordnet med mat til han før han skulle på fotballtrening, hvert på fotballtreningen, en sjapp tur i butikken for å kjøpe frukt til matpakka, badet guttungen og fått i han kveldsmat og sist men ikke minst gjort noen av leksene for denne uka så han slipper å sitte med alt imorgen ettermiddag. Nå senker seg roen sakte og alle andre gjøremål kan tas tak i. Klesvasken som skal brettes og maten som skal lages før kjæresten min kommer hjem fra jobb ikveld. Det finnes alltid noe å styre med. Men jeg liker det. Jeg liker at det skjer ting for jag klarer ikke helt å bare sette meg ned å være stille i lange perioder.

Imorgen bli enda en dag da det er fullt opp og mye som skjer. Først og fremst så er det siste gangen jeg skal instruere spinning og coreball på onsdags formiddager (hvis jeg ikke er vikar en eller annen gang). Som jeg skrevet tidligere så syns jeg det er litt trist for det er en herlig gjeng. Bare for at det er siste gangen så skal jeg være litt ekstra “jævlig” med dem 😉 Finne på noen ekstra harde øvelser så at de ikke glemmer meg bort 🙂 Det synes de egentlig bare er morsomt, uansett om de klager og syter der og da.

Etter de to timene så skal vi ta tak i prosjekt barnerom igjen. Imorgen skal vi begynne å sette opp den nye veggen. Veggen som skal skille det blivende barnerommet fra hva som nå er soverommet våres. Gleder meg til veggen er på plass for det er først da vi kan se åssen rom inndelingen faktisk vil bli. Deretter så skal det opp en ny dør og et nytt vindu. Dette er ting som må komme på plass før vi kan begynne å tenke på å legge gulv og sette opp panel på veggene. Men jeg kan lissom på en måte allerede se for meg sluttresultatet. Oppe i hode så er alt klart og jeg har allerede innredet rommene. Alle rommene har hvit panel på vegene og det er samme gulv i alle rom for at det skal se mer enhetlig ut. I hvert og et av rommene har vi brukt farger vi liker på gjenstander, gardiner, pyntegenstander, sengesett etc for å skape den atmosfære vi vil ha. I hodet mitt så har jeg og Tommy kjøpt oss en ny seng, med ordentlig senggavel og to skuffer under sengen på hver side. Tobias har fått en ny lite mindre skrivepult på rommet sitt og han har fått overta det ene garderobeskapet våres. I barnerommet står sprinkelseng, stellebord og kommode i orden og bare venter. MEN alt dette er så langt bare oppe i hodet mitt. Nå må jeg bare vente og håpe på at sluttresultatet kommer til å leve opp til forventningene.

Mens jeg sitter her med tekoppen min og drømmer meg bort så kan jeg føle små bevegelser inne i magen<3 Til å fra fjærlette og nesten ikke til å merke, og i neste stund litt kraftigere. Liker å føle at det er liv og røre der inne. Det er beroligende. Nå kan jeg på en måte følge med på babyen litt mer selv også. Ikke bare belage meg på hva som blir sagt da jeg er på legesjekk eller hos jordmor. Det er en god følelse <3

#lovelife #gravid #Familie #baby #kjærlighet 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg