Vi har kjent de første bevegelsene <3

Termin er satt til 10 Januar 2017. Det vil si at jeg idag er 21 uker på vei (20+1). Jeg er i graviditetsmåned 6 og akkurat 50% av graviditeten er fullgått. Jeg har dvs. 141 dager igjen til termin og magen den vokser.

 

I helgen har jeg gått å hvert litt usikker på om jeg har faktisk har begynt å føle noen bevegelser fra knyte i magen. Har ikke merket noe som helst da jeg har hvert i bevegelse og hatt fullt opp selv. Men tidlig på morgen og på kvelden da jeg har lagt meg på sofaen eller i sengen og kroppen har fått roe ned da har jeg lurt på om “dirringen” jeg har kjent litt vagt til og fra har hvert babyen som beveger seg der inne. Idag når jeg våknet så lå jeg lenge i sengen, og flere ganger var jeg helt sikker på at jeg følte bevegelser der inne. La hendene på magen å syntes at jeg kunde føle bevegelsene med dem også. Men ikke helt sikker. Det at jeg følte de innvendig kan jo gjøre at det føles ut som at jeg føler det med hånden også. Bad Tommy å legge ene hånden på magen min også. Han merket ikke noe først, men etter bare en liten stund så følte jeg det bevege seg der inne igjen og han følte det klart og tydelig han også <3 Jeg syns det er kjempe koselig, å enda koseligere at han følte det han også. Det blir så mye mer virkelig for oss begge to nå <3 Gleder meg masse til tiden fremover <3

Igår måtte jeg kjøpe en boks til å forvare alle små babyklær i <3 Har jo ikke noen mengder enda men allikevel. Mye mer praktisk å ha alt samlet på et og samme sted enn at det skal ligge i poser og presang esker litt her og der i hele huset. Denne uka skal vi fortsette med prosjekt barnerom og idag så har vi hvert ute og kjøpt nytt gulv til alle rommene i andre etasje. Skal bli herlig når alt kommer på plass, men må si jeg syns det er moro mens det står på også 🙂 Det å se åssen utgangspunktet sakte gjennomgår en forvandling til å bli noe helt annet. Gleder meg til å fortsette 🙂 Og gleder meg til alt er klart så at vi kan kjøpe inn stellebord, sprinkelseng etc uten å måtte ha alt stablet i esker et eller annet sted.

#kjærlighet #familycomefirst #familie #gravid #mamma
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg