Full fart mot helgen!

Ringeklokke begynte å ringe kl 05:10. Den slo jeg av, orket ikke stå opp så tidlig. 05:45 ringte  alarmen på nytt. Da  var det bare å hoppe ut av senga, få på klær, sette i linsene, vaske trynet, slenge i seg en banan og et glass melk å så sette seg bilen for å dra på jobb. Morgenspinning kl 06:30. Kan jo med handen på hjertet si at jeg ikke liker å stå opp SÅ  tidlig, men når du vel er oppe og igang da er det deilig. Etter morgenspinning  så tok jeg meg en runde i gymmet for å trene litt styrke i samme slengen :). Rygg, bryst, skuldre, armer, og litt mage og bekken. Jeg syns det er viktig å fortsette trene styrke for å holde kroppen sterk og funksjonell nå som jeg er gravid.

Mange sier at det å ha en trent kropp kan underlette graviditeten og forebygge en del av de plager som kan oppstå. Det tror jeg stemmer. En svak kropp tåler ikke like mye belastning, og det å være gravid er jo helt klart en belastning for kroppen. Du blir større og tyngre jo lenger frem i graviditeten du kommer. Hvis du er svak   i ryggen for eksempel så  er det helt sikkert en ting som du merker av mer og mer. Hvis du er gravid og aldri har trent for så er det ikke noe i veien for å begynne nå, det har  du bare godt av. Bare hold treningen på en lav  nivå i starten og lytt  til   kroppen. Gå turer, jogge, styrketrening med egenvekt er ting du kan gjøre på egen hånd uten å oppsøke et studio. 


Bekkenhev  er en fin øvelse du kan gjøre uten noe som helst utstyr. Legg deg ned på gulvet. Plasser armene lengst med siden  av kroppen. Bøy knærne og sett føttene i gulvet. Skuldrene ligger rolig mens du løfter hoften og bekkenet opp mot taket og samtidig strammer rompa alt du kan. Hold 2-3 sekunder på toppen og senk rolig tilbake ned.  Gjør 10-15 repetisjoner uten å hvile imellom. Ta en liten pause og gjør det samme  2 ganger til. Det blir da totalt  10-15 rep x 3.

Nå  er det på tide for en skikkelig frokost!  Mager vanilje kesam, appelsin og valnøtter  med litt kanel på. Et knekkebrød med skinke og ost. Og sist men ikke minst et glass melk 🙂 Deretter blir der tur med bikkja før en etterlengtet dusj!

Som jeg skrev i forrige innlegg, gjerne kom med forslag på navn til babyen i magen. Alle forslag er velkomne♡ Ha  en riktig fin fredag! ♡

#Familie #trening #gravid #lovelife #fitness #momtobe

4 kommentarer

Siste innlegg