Hva skal du hete? ♡

Navn. Det er noe vi må begynne å tenke på nå. Er jo fortsatt ikke noe stress men det kan være greit å tenke på hva for navn vi liker begge to. Jeg spurte Tommy igår om det var noe navn han kunde tenke seg eller som han likte. Blei veldig lite seriøs samtale kan jag fortelle da det første han svarte var Reinert. DET skal IKKE barnet mitt hete det er sikkert og vist. Så vi kom vel mer frem til navn vi ikke likte enn til noe annet. SÅ for opplysnings skyld så skal barnet ikke hete følgende: Reinert, Evert, Carl-Evert, Jan, Nils, Martin (det heter min bror). Så nå gjenstår det å finne noen navn vi faktisk liker. Det finnes så ufattelig mange navn men man vil jo at det skal føles riktig. Jeg ser for meg at vi finner ut av to eller tre navn vi liker godt begge to og ikke tar noe sikkert valg før barnet faktisk kommer. Vil ikke gå ut med at barnet skal hete si eller sånn hvis det føles helt feil ut da jeg holder barnet i mine armer for aller første gang, så jeg tror at det er den lureste måten å gjøre det på. Jeg syns ikke det er viktig om navnene på storebror og lillebror “passer ihop”. Det syns jeg er helt uvesentlig. Det viktige er jo at navnet passer til barnet selv og at det er et navn vi som foreldre kan føle oss fornøyd med. 

Uansett hva navnet blir ellers så skal barnet ha begge våres etternavn. Ingen av oss har jo veldig vanlige etternavn (Hagberg og Bjerk)  og da vil jeg at begge navnene blir brukt. Tommy heter Alexander til  mellomnavn, og det gjør også Tobias, så mest sannsynlig så vil  lille  knyte i magen få det samme mellomnavnet. Frem til den dagen vi bestemmer fornavnet så vet vi i alle fall at det mest sannsynlig blir “… Alexander Hagberg Bjerk”

Gjerne kom med navnforslag 🙂 Brått får vi forslag på noen navn vi ikke har tenkt på i det hele tatt og det er jo bare kjempe bra og kan være til masse hjelp. Jeg kommer til å lage en liste over alle forslag jeg får, å den listen kommer jeg til å publisere her på bloggen etterhvert 🙂

#kjærlighet #lovelife #familie #gravid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg