Tenker høyt

Etter en lang dag som startet med en sykkeltur sammen med guttungen og sluttet med jobb og tur med bikkja så sitter jeg nå i sofaen å lar tankene fly. Litt mye tanker oppe i topplokket akkurat nå føler jeg. Spenning, glede og nervøsitet når det kommer til lille knyte i magen <3 Ellers funderinger og tanker i det store hele.

Tenkt litt på en episode for mange mange år siden. Jeg var i et forhold med en gutt som jeg hadde hvert sammen med siden flere år tilbake. Vi bodde sammen i en leilighet å hadde det forsåvidt greit. Vi var veldig forskjellig som personer, men han var vel den første riktige kjærligheten min kan man nok si. En kveld da jeg var på vei fra jobb så fikk jeg en melding fra en gutt som jeg var bekjent med siden skoletiden og som trente på samme sted som meg. Vi pleide å slå av en prat når vi møttes på trening og han var en hyggelig fyr. I meldingen så kom det frem at han var interessert av meg. Han lurte også på om jeg hadde det bra i forholdet mitt. Jeg og han jeg var sammen med på den tiden gjorde sjeldent ting sammen og vi ble vel ganske sjeldent sett sammen. Jeg blei satt ut og viste ikke helt åssen jeg skulle formulere svaret mitt for å ikke såre han. Men siden jeg elsket gutten jeg var sammen med så var det akkurat det jeg skrev. Ikke noe i den duren at jeg er i et forhold og av respekt ovenfor partneren min så er jeg ikke interessert. Nei jeg skrev akkurat som jeg følte og mente. At jeg elsket partneren min. Hvis du elsker partneren din så syns jeg det sier seg selv at du ikke er interessert og at du respekterer partneren din. Hvis jeg hadde skrevet at jeg ikke var interessert grunnet respekt ovenfor partneren min så hadde det jo faktisk kunnet blitt tolket som at jeg egentlig ikke var helt uinteressert. Det hadde ikke kommet frem at jeg faktisk elsket og forgudet han jeg var sammen med og da hadde det heller ikke hvert hele sanningen.

Han tok det bra husker jeg. Det var litt rart første gangen vi snakket sammen etter det. Men ingen av oss gjorde noen sak utav det og dermed så var saken også lagt død. Han viste hvor jeg stod og trengte ikke lure på det, ikke  det minste lille.

Hvis du elsker partneren din da skal du ikke være redd for å si det. Ikke til noen og ikke under noen som helst omstendigheter. DET er å respektere partneren sin. Elsker du partneren din så er det ikke kun sånn at du ikke kan gjøre noe sammen med andre av respekt for partneren din, du VIL ikke.

#kjærlighet #familie #lovelife #hverdagigjen #respekt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg