Gravid, ikke invalid!

Mange stiller spørsmålstegn ved det å trene når man er gravid. Som om graviditeten er en tid da man bør bevege seg minst mulig for at det kan være skadelig for barnet. Dette er jo som regel ikke tilfellet i det hele tatt. Det er bra om du trener og holder deg i bevegelse! Kroppen din kommer til å bli tyngre hvilket  innebærer at du egentlig bare har godt av noen ekstra muskler som kan hjelpe til å holde kroppen oppe. Når barnet er født skal du dessuten bære og løfte barnet mye og det underlettes også det hvis du har trent før og under graviditeten. Dette er noe jeg selv har lest om da jeg var student på Norges Idrettshøgskole  og det er noe jeg har spurt både lege og jordmor om etter at jeg selv blei gravid . Legen min rådet meg til å heller stå på som vanlig og lytte til kroppen min enn å slutte  med noe spesielt. Men jeg trengte jo ikke begynne med noen ekstremsport så som MMA akkurat nå når jeg ikke har drevet med det tidligere heller 😉

Etter en ferie  der det ikke har hvert fullt så mye fokus på trening så er det godt å komme seg igang igjen.  Instruerer spinning imorgen formiddag så fikk bli en økt med fokus på rygg, bryst og armer idag.  Bena spar jeg til neste gang 🙂 Nå blir det en liten kveldstur med dden her trollungen før resten av kvelden skal tilbringes  på sofaen.

#trening #gravid #lovelife #familie

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg