Hår og Extensions

I dag begynte jeg dagen med noe jeg ikke gjør så ofte lenger. Jeg satte Hair Extensions på en venninne av en venninne. Det var ganske lenge siden jeg gjorde dette sist gang. Jobbet en hel del med dette da jeg var klar med frisørskolen og var lærling på en salong. Dette var da i 2007/2008 da det fortsatt var relativt nytt og det var mange som ville ha Extensions. På frisørskolen så hadde vi ikke tid til å lære oss alt om Extensions da privatskolen kun varte fra starten av januar til slutten på Mai, men jeg fikk lære mer av min arbeidsgivere på salongen.

Mange ganger savner jeg å jobbe som frisør. Ikke grunnet de lange arbeidsdagene, stressen og de vonde skuldrene. Nei, men takk vare de store forandringene man kunde gjøre for kunden sin. En kunde som kom in med langt hår fikk brått en ny sveis, en kunde med lyst hår fikk brått en helt annen farge, og noen med kort hår fikk brått langt hår. Det finns så mye man kan gjøre og kun fantasien setter begrensningene (og kundens ønsker selvfølgelig). Dette savner jeg. Nå som jeg ikke jobber med dette lenger kan jeg ikke leke meg like mye siden jeg ikke har tilgang til alle produkter man har i en salong. Derfor syns jeg det er ekstra moro når jeg kan gjøre Extensions på noen. Det skaper en skikkelig forandring!

Dama jeg satte Extensions på i dag hadde ganske tynt og fint hår å da gjør det enda større forskjell da du brått både får en lenger og fyldigere hårmanke 🙂 Hun hadde bestilt hår på egen hånd og fargen passet perfekt til hennes egen hårfarge.

Dette bildet er fra tidligere, men uansett dette er før vi satt i Exstensions i dag:

Her ser dere bilde underveis:

 

 

Her under ser dere resultatet. Kjempe pen jente, nå med langt hår 🙂 Hun blev fornøyd å da er jeg enda mer fornøyd 😀

 

#hår #skjønnhet #Extensions # frisør

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg