Vinterland

I dag har jeg og gutteluringen Eroc hvert ute på langtur i skogen. Han elsker å være i skogen. Det beste av alt er å dra ut ganske tidlig på formiddagen midt i uka, da det ikke er så mange andre ute. Da kan han løpe fritt og få ut litt ekstra energi. Så det gjorde vi i dag da jeg hadde kjørt guttungen på skolen. Fy flate så kaldt det var! Men samtidig oppfriskende og deilig. Er herlig å se at Eroc koser seg sånn. Når vi har fullt opp med jobb både jeg og samboen min så er det ikke alltid vi får til det å dra på lange skogsturer med han så ofte. Han storkoset seg og ligger nå foran peisen og slapper av.

Ikke bare han som syns det er deilig å være i skogen. Elsker å være i skogen selv. Bare komme litt vekk fra alt stress og mas og bare nyte naturen rundt seg. Det er herlig. Vinter eller sommer, har ikke noe å si det er deilig uansett. Tenk så koselig det er å pakke sekken med varm sjokolade, pølser eller boller og dra ut i skogen og tenne bål. Det er noe man gjør altfor sjeldent dessverre. Å noe jeg syns at alle burde være flinkere til. Både for sin egen skyld og for sine barn sin skyld. Syns det er så mange barn som sitter inne foran tv og tv-spill… tror ikke det er mange som leker ute i skogen lenger… noe som var en selvfølge når jeg var liten. Jeg var ute i skogen kjempe mye og bygde hytter, lekte cowboy og indianer eller et eller annet. Savner den tiden…

Har ikke kun hvert i skogen i dag, har hvert en tur på jobb også. Har siste gruppemøtet for Minus+ gruppen min (Minus+ er et vektreduksjon/livstilsforandrings opplegg) og etter det fikk en av mine PT kunder kjørt en hard treningsøkt. Trenger ikke være lange økten for at det skal være effektiv trening 😉 Sirkeltrening er supert!

Nå er det sofalege en stund til før jeg skal gå og henge opp klesvasken og gjøre meg klar for nattan. Opp tidlig og på jobb i morgen. Og etter jobb skal vi begynne å se etter julegaver. Snakk om å være ute i siste liten. Vi har ikke kjøpt en eneste gave enda…ikke til noen. Syns det er vanskelig å finne bra gaver til folk. Man vil jo at det skal være noe personlig… Får tenke litt mer på det, evt sove på saken.

God natt der ute <3

 

#trening#skogen#fritid#jobb#natur

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg