Skal man ikke kunne føle seg trygg i sitt eget hjem?

I går kveld etter at filmen om Narina var slutt så var jeg nok så sliten og gikk opp for å legge meg og sove. Gikk ikke veldig lenge før samboen min kom opp på soverommet og begynte å se ut av vinduet. Skjønte ikke hvorfor så spurte hva han holdt på med midt i natta. Da sa han at politibilen hadde kjørt forbi frem og tilbake i gata om og om igjen med fulle blålys akkurat som at de så etter noe eller noen. Han gikk ned igjen og jeg la meg på nytt for å sove. Det rakk ikke gå mange minutter før jeg selv reagerte på at blålyset utfra lyste inn på soverommet. Jeg stod opp og drog på meg morgenkåpa og tasset med i stua igjen. Vi satt i sofaen en god stund å så først en politibil kjøre frem og tilbake og sen ble det brått to av dem. De kjørte frem og tilbake rett utenfor stuevinduet om og om igjen. Vi skjønte jo at nå må det ha skjedd et eller annet men det fantes ikke noe å finne på nyhetene på nett. Etter en stund så sluttet de å kjøre forbi og vi bestemte oss for å gå til sengs.

Når jeg våknet av klokka på morran i dag så sa samboen min, som ikke hadde klart å sovne like fort som meg, at det var noen som hadde blitt knivstukken i en leilighet i nærheten. Jeg gikk inn på nettet for å lese selv:

http://www.sa.no/nyhet/borgenhaugen/krim/gjerningsmannen-fortsatt-pa-frifot-etter-knivstikking-offer-alvorlig-skadet/s/5-46-142996

Gjerningsmannen er fortsatt ikke funnen… Da vet de heller ikke eksakt hva som har skjedd eller hvorfor…Jeg hadde ikke lyst å gå ut av huset. Tenk om noen skulle ha gjemt seg i uthuset!!! Eller i kjelleren tenk om jeg glemte å låse dit i går kveld!! Men jeg måtte på jobb så hadde ikke mye å velge på. Nå som jeg skriver flere timer seinere så står det fortsatt at gjerningsmannen ikke er blitt funnet. Jeg syns det her er ubehagelig. Det er altfor nærme. Det er grusomt når slike ting skjer andre steder, selvfølgelig, men nå går det på min egen trygghetsfølelse. Det å ikke føle at man er trygg i sitt eget hjem og nærmiljø. Det er en ekkel følelse. Hvorfor skal folk bete seg slikt? Hvorfor skal man skade og drepe hverandre? Syns at slike ting skjer oftere og oftere…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg