Hva skal man svare?

Mandag, første dagen på en ny uke. Ny uke og nye muligheter. Dette har i stort sett hvert en rolig dag, kun jobbet en time i dag. Hatt prøve PT time med en jente som nå skal begynne med PT timer fra og med i dag. Kjempe glad for det og er sikker på at vi skal klare av å jobbe oss mot, og oppnå hennes målsettinger. 🙂

Men en ting lurer jeg på… hva svarer man når barn spør hvor barn kommer ifra?

Jeg har ingen egne barn, men min samboer har en sønn som blir 6 år på torsdag. I dag når vi kom inn i butikken så spurte han rett ut av det blå “er ikke du mamma til noen?”. “Nei svarte jeg, jeg har jo ingen egne barn. Men jeg er jo ekstra mamma til deg da”. Neste spørsmål kom direkte. ” Kan du bli det da?”. “Ja jeg kan kanskje det sa jeg. Hvis jeg vil det så kanskje jeg kan det”. Sen kom de litt vanskeligere spørsmålene… “Hvor kommer barn ifra?” og “åssen blir det en baby inne i magen?”. Hva svarer jeg på det her var det første jeg klarte å tenke…. “Barn kommer jo ifra magen på mammaen de jo” svarte jeg… “Ja men åssen kommer de inn i magen?”.. Ehhhhh… “Ja du jeg tror at man kan få en baby i magen hvis mammaen og pappaen virkelig vil det, da skjer det nok bare”… ikke noe særlig bra svar… men takk og lov sa han da at han trodde at man bare hadde en baby i magen men den kanskje ikke ville komme ut enda så egentlig kanskje jeg hadde en baby i magen jeg og. Det og at han ville ha to lillesøstrer, eller nei kanskje han ville ha en lillebror for en lillesøster hadde han jo alt… Herlige unge <3

Men hva svarer man når en gutt på 6 år spør slike ting? Hvor mye bør man fortelle en liten gutt? Vet det finns folk som forteller alt og viser bilder i bøker om åssen barn blir til, men er ikke det litt mye for et lite barn å ta inn? Eller er det den måten man burde gjøre det på? I dette fallet så tror jeg at jeg skal la mor og far få forklare åssen ting fungerer 😉


#Familie#hverdag#livet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg