Zucchini fylt med kjøttdeig

 

Idag lagde jeg zucchini fylt med kjøttdeig til middag. Jeg tror det er andre eller tredje gangen jeg bruker denne oppskriften nå og den er blitt en hitt her hjemme. Det er en rett som passer til både store og små 😊 Og det er en god måte å lure i de små litt ekstra grønnsaker 😉

 

Oppskrift:

4 porsjoner

Ingredienser:

● 4 zucchini
● 500-600 gram kjøttdeig
● 1 gul løk (hakket)
● 1 hvitløkskkløft (hakket)
● 1 ss rapsolje
● 2 dl knuste tomater
● 2 ss tomatpuré
● 2 ts tørket oregano
● Salt og hvitpepper

● Til gratinering 1 dl revet ost

 

 

Fremgangsmåte:

● Sett ovnen på 225 grader.
● Del hver zucchini i to i lengderetningen.

 

 

● Ta ut innmaten i zucchinien og finhakk den.

 

 

 

● Stek løk og hvitløk i oljen.
● Tilsett kjøttdeigen og stek til den begynner å få farge.
● Tilsett hakkede tomater og tomatpuré. Kok opp på midelsvarme og la småkoke i ca 10 min.

 

 

 

● Tilsett krydder og innmaten fra zucchinien da det gjenstår noen minutter.

 

 

● Fyll zucchinibåtene med kjøttdeigrøren, strø osten over og gråtoner deretter i midten av ovnen i 10 minutter.
● Server gjerne med hvitløksbrød.

 

 

 

 

Super godt! Jeg brukte nesten ikke hverken salt eller pepper for at Mathias skulle kunne spise detsamme som oss. Og han storkoset seg 🙂

Denne oppskriften er egentlig beregnet til 4 personer. Jeg brukte kun 2 Zucchini da jeg ikke hadde fler hjemme og fikk en god del kjøttdeigrøre til overs. Men den har jeg planer om å bruke til noe annet imorgen 😉

Gjerne test ut oppskriften og gi meg en tilbakemelding på hva du synes 🙂 

 

Ha en fortsatt fin kveld ♡

 

Klem Marlene ♡

 

#zucchini #mat #kjøttdeig #matglede #middag #lunsj #familie #kos #variasjon

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg