Et nytt forsøk

Nå er jeg rimelig lei av å ikke være i god nok form til å kunne gjøre hva jeg vil. Ikke kunne trene så mye og så hardt som jeg vil. Ikke kunne jobbe. Ja, jeg vet at jeg er gravid og at jeg ikke skal pushe noen grenser akkurat nå. Men det går helt fint å trene imens man er gravid. En graviditet er ikke en sykdom. Og ikke er det noen unnskyldning for og ikke trene og holde kroppen i god form. Under min forrige graviditet så trente jeg under hele svangerskapet. Men ikke nå. Og jeg er lei av å ikke kunne trene fordi jeg ikke er i form til det. Fordi jeg har vondt i hodet, skuldrene og ryggen. Og fordi jeg er kvalm og uvel. Spesielt som jeg vet hvor godt kroppen har av trening.

 

 

Da jeg var hos nevrologen så sa de at det jeg kunde gjøre var å teste ut forskjellige migrenemediciner. Men det kan jeg ikke så lenge jeg er gravid. Når jeg har hodepine så får jeg ikke gjort noe med det uten må bare vente det ut. Uansett hvor vondt det gjør og uansett hvor lenge det holder i seg. Det er veldig slitsomt.

Idag gjorde jeg derfor et nytt forsøk på å få gjort noe med hodepinen min. Noe som ikke involverer medisiner. Jeg besøkte en manuellterapeut på Kromi Helse i Fredrikstad, som jeg har fått høre skal være veldig flink til å hjelpe mennesker med migrene og andre typer hodepine. Han virket veldig flink (men hva vet jeg). Han var ihvertfall veldig grundig da han undersøkte nakken og skuldrene mine. Han mente at jeg var veldig stiv i de øverste leddene i nakken. Noe jeg tror stemmer veldig bra. Han mente videre at en del av plagene mine med rygg og skuldre kan være en følge av at jeg er stiv i nakken. At jeg på en måte bruker skuldrene og ryggen til å kompensere for at jeg ikke har stort nok bevegelsesutslag i nakken. Det er mye mulig at det stemmer.

Jeg ble “knekket opp” i noen av de øverste leddene i nakken. Ikke i det aller øverste, det ville han at en av hans kollegaer skulle se på da han mente på at han var flinkere til akkurat dette. Så nå har jeg fått satt opp en ny time hos hans kollega neste uke. Jeg synes det er betryggende at han spiller på kollegaene sine, hvis han vet at noen av de er flinkere innenfor et område. Det tenker jeg er et godt tegn. Et tegn på seriøsitet.

Videre så fikk jeg to øvelser som jeg skal utføre hjemme for og så vedlikeholde det som ble gjort idag. Så nå skal jeg prøve og være flink til å huske på å gjøre de øvelsene to ganger hver dag.

Nå håper jeg at dette kanskje etterhvert vil hjelpe på plagene mine. Jeg håper. Jeg har ikke så veldig god tro på at noe hjelper lenger. Men det er uansett verdt et forsøk. Hvis det hjelper så hadde det jo hvert helt underbart! Men jeg håper jeg i så fall merker forskjell forholdsvis raskt. Det er ikke billig å gå til manuellterapeuten og jeg har rett og slett ikke økonomi til å ha time etter time uten merkbare resultater. Men nå skal jeg krysse fingrene og håpe på det beste! 😊
 

 

Klem Marlene ♡

 

 

#hodepine #helse #mamma #gravid #svangerskap #manuellterapeut #kromihelse #trening #migrene 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg