Svangerskapsuke 23 ♡

Det er faktiask allerede en hel uke siden jeg skrev den forrige svangerskapsoppdatering!  🙈 Her kommer det er ny en ❤ Uke 23 ❤

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 23 (22+0). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 6 og hele 54,4% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 129 dager igjen til termin den 19 Juni 2018.  ❤

 

 

Aktivitet i magen: Nå kan jeg føle at lillemann i magen beveger seg litt når som helst i løpet av dagen. Ikke så mye da jeg selv er i bevegelse men da jeg er stille. Men fortsatt så føles det ut som at det er på kvelden den lille er som aller mest aktiv. Bevegelsene blir kraftigere og kraftigere og nå er det faktisk mulig å se det på magen ❤ Det ser ut som at det går en liten bølge gjennom magen 😊

 

 

Hvordan er formen?: Formen er uforandret, den er fortsatt ikke veldig bra. Jeg har hatt mye hodepine denne uken og det i sin tur leder til at jeg blir kvalm og føler meg uvel. De siste dagene så har jeg våknet med kraftig hodepine og kvalme, og jeg har også hatt vondt i magen til og fra de siste dagene. Jeg liker ikke at jeg har vondt i magen og jeg følger nøye med på at jeg føler godt om bevegelser hver dag. Det er jo ikke rart hvis det gjør vondt i magen, det vet jeg. Den skal jo tøye seg ut og indre organer og muskler flytter på seg for å så gi plass til den lille gutten som vokser der inne. Men alikevel så liker jeg ikke det og ha vondt i magen akkurat nå. Jeg blir så redd at det skal være noe som er feil og at den lille ikke har det bra der inne.

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Mer en halve graviditeten er overstått men jeg tenker ikke noe spesielt på fødselen. Det er fortsatt lenge igjen så jeg ser ikke noen grunn i å tenke for mye på saken.

 

Cravings: Still no cravings whatsoever 😃 Å det er jeg bare glad for! Tror ikke jeg får noen heller nå som jeg har klart meg så lenge uten.

 

 

Den 14 februar, det vil si på onsdag, så skal jeg på neste kontroll hos jordmor. Jeg gleder meg veldig til denne kontrollen for det føles ut som det er en hel evighet siden rutineultralyden nå (det er 3 uker siden). Jeg får ikke sett lillegutt på ultralyd på denne kontrollen men jeg vil i det minste få høre hjertet hans slå igjen ❤ Nå som mer en halvparten av svangerskapet er overstått så regner jeg med å få litt hyppigere kontroller. Jeg er heller på kontroll ofte enn sjeldent. For hver kontroll som går bra og for hver kontroll der jordmor eller lege sier at babyen har det bra i magen så føler jeg meg alt tryggere. Man ønsker jo å vite at den lille har det godt der inne og utvikles som han skal ❤

 

 

Dere er fortsatt hjertelig velkomne å komme med navneforslag ♡ Vi har enda ikke satt oss ned for å diskutere dette sammen så så langt så er listen over potensielle navn veldig, veldig kort.

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Marlene ♡

 

#mamma #ultralyd #stolt #proudmom #baby #gravid #pregnant #svangerskap #graviditet #babyboy #termin

7 kommentarer
    1. Jeg skal også på kontroll hos jordmor på onsdag, gleder meg vilt!
      Synest det er alt for sjeldent kontroller.. blir jo helt stressa når det skal gå 3-4 uker mellom hvergang.

    2. gullgod: Ikke sant! Man er lissom rolig og trygg på at alt er bra i en uke eller to og da er det fortsatt 2 eller 3 uker igjen til neste kontroll! Men blir jo oftere etterhvert takk og lov 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg