1 årskontroll

Som jeg nevnte lite kort igår så var Mathias på 1 års kontroll på torsdag som var. Litt forsinket 1 års kontroll. Egentlig hadde vi fått satt opp time til denne kontrollen den 11 Januar men den dagen hadde de systemoppdatering på helsestasjon og timen måtte avlyses.

 

 

På denne kontrollen så var det sjekk hos både lege og helsesøster i tillegg til vaksinasjon. Alt så bra ut. Han har vokst og han følger både høyde- og vektkurvene sine.  Han veier nå 9,490 gram og er 78,5 cm høy. Han er en slank gutt, men som legen sa hans vekt matcher hans høyde og han er en frisk og rask gutt. De syntes at han var flink til å snakke 😊 Mamma, pappa, bade, ballong, borte og ball er vel noen av “favorittordene” så langt.

De syntes også at han var flink til å bevege seg. Både på gulvet og i stående. Og han blir jo stadig flinkere og flinkere til å gå.

 

 

Det verste med denne kontrollen var vaksinasjonen. En sprøyte i hvert lår. Dette hadde jeg gått og gruet meg til. Jeg var ikke sikker på hvor lett/vanskelig det skulle bli å trøste han da han ikke har ammet på flere uker nå. Men det gikk over all forventning. Selvfølgelig ble han lei seg og gråt men det gikk raskt over og var fort glemt da han fikk leke med ballen de hadde inne på rommet igjen.

Dessverre så fikk lillegutt feber og ble veldig slapp på kvelden. Noe som jo er en ganske vanlig reaksjon etter å ha blitt vaksinert. Han sov veldig urolig den natten og han var ikke helt i form igår heller. Stakkars lille hjerte mitt ❤ Det er først idag som han har hvert i fin form igjen. Nå håper jeg at han får sovet godt i att ❤

 

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #baby #1år #gravid #vaksinasjon #helsestasjon #familie #kjærlighet

5 kommentarer

Siste innlegg