Hvordan unngå strekkmerker?

Tidligere idag så fikk jeg et spørsmål angående hva jeg har gjort for å slippe å få strekkmerker. Jeg har egentlig ikke noe klart og tydelig svar på det spørsmålet. Under mitt første svangerskap så fikk jeg ikke noen strekkmerker i det hele tatt og såvidt jeg selv kan se ikke fått et eneste strekkmerke nå heller. Men så er jo ikke magen rukket å bli så veldig stor enda så det er jo fortsatt mye som kan skje i løpet av det her svangerskapet.

Under mitt første svangerskap så trodde jeg at alle gravide fikk strekkmerker, bare mer eller mindre mange og mer eller mindre synlige. Men jeg har i ettertid fått høre at det faktisk ikke er alle som får det.

Jeg har hørt at det ikke hjelper å smøre kroppen med hverken oljer eller kremer. At strekkmerker det får man uansett for det er noe som er arvelig. Så hvis din mamma fikk strekkmerker under svangerskapet så får du det også. Jeg vet faktisk ikke hva som er tilfellet.

Jeg tenker at det burde være en fordel å prøve å holde huden mest mulig myk og elastisk. Det kan jo ihvertfall neppe være en ulempe. Derfor har jeg hvert nøye med å smøre magen min under begge svangerskapene mine.

 

 

Under min forrige graviditet så brukte jeg to forskjellige produkter mot strekkmerker, en olje og en krem. Weleda Stretch Mark Massage Oil og Vaadi Hand & Body Lotion. Jeg var egentlig fornøyd med begge produktene men har nå valgt å prøve en annen olje. Bio Oil. Denne oljen har fått mye skryt for sine gode egenskaper. På Bli vakker sin nettside så kan du lese følgende:

“Oljen kan brukes til blant annet: 
– Redusere synligheten av arr, strekkmerker og ujevn hudtone. 
– Tilfører fuktighet til tørr og dehydrert hud. 
– Reduserer ujevnheter i huden. 
– Inneholder anti-age ingredienser.”

Denne oljen er langt lettere i konsistensen en oljen fra Weleda og den lukter heller ikke like sterkt. Den absorberes veldig fort av huden og den føles ikke “klibbrete” under hverken klær eller pysj. Så nå er det bare å krysse fingrene for at denne oljen lever opp til forventningene og at jeg slipper å få strekkmerker også lenger frem i svangerskapet 😄

 

Klem Marlene ♡

 

#svangerskap #olje #biooil #pleie #hudpleie # strekkmerker #gravid #graviditet #weleda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg