Årstidene snudd helt på hue?

Som jeg skrev tidligere idag så er jeg og Mathias på besøk hos foreldrene mine i helgen. På formiddagen idag, da det var på tide for Mathias å sove litt, så gikk vi ut en tur. Vi gikk en tur på grusveiene i skogen der vi gikk mye også da jeg var liten. Siden det har byttet på å snø og regne i det siste så var det rimelig glatt.

Det lå igjen en god del snø på sidene av veien og jeg forventet virkelig ikke at vi skulle finne det vi gjorde. Først så fant vi noen små hestehover. Det var ikke mange av de og de var ikke lette å se men de stod der og lyste så gult, i veikanten imellom snøhaugene.

 

 

 

Hestehov er jo et typisk vårtegn. Og jeg gleder meg virkelig til våren så det var et velkommet syn 😄 Men gjett hva vi fant bare noen hundre meter lenger frem på veien, jo kantareller! Noe som vel egentlig er et ganske typisk høst tegn. Men der stod de alikevel, og de lyste minst like gult som hva hestehovenen gjorde.

 

 

 

Er årstidene blitt helt snudd på hue? Jeg trodde det fortsatt var for tidlig for å finne hestehov med tanke på at det har hvert en del snø i det siste. Vi har jo funnet hestehov tidlig på året før men ikke fult så tidlig hva jeg kan huske. Men jeg må si at det som overrasket meg mest var det å finne kantareller nå i januar. Det trodde jeg ikke var mulig.

 

Klem Marlene ♡

 

#hestehov #kantareller #årstider #vårtegn #høsttegn #natur #mamma

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg