Svangerskapsuke 17?

Dette er da den første svangerskapsoppdateringen fra svanerskap nummer 2 🙂 Det skal bli veldig koselig å legge ut slike oppdateringer igjen. Det blir jo på en måte en form for dagbok fra graviditeten som jeg selv kan se tilbake på i ettertid.

 

 

 

Termin: Så langt så har jeg egentlig ikke noen spesifik dato å forholde meg til. Siden jeg ikke hadde återfått noen regelmessige menstruasjoner mellom det at jeg fikk Mathias og det at jeg ble gravid på nytt så finnes det ikke noen siste menstruasjonsdag å utgå ifra. Jeg har fått en ca utregning utfra et tidlig ultralydbilde men det er jo fortsatt usikkert. Utfra det bildet så er terminen så langt satt til den 22 Juni.  

Så hvis vi utgår ifra at jeg har termin 22 Juni 2018 så er jeg nå i svangerskapsuke 17 (16+0). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 5 og hele 39,9% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 170 dager igjen til termin.

Den 18 januar skal jeg til sykehuset på rutineultralyd og da skal de vel kunne se litt mer sikkert håper jeg 🙂 Jeg håper også at de da skal kunne se om det er gutt eller jente, hvis jeg ikke allerede har funnet ut av det da. Skal til legen på fredag og siden har har ultralyd utstyr kan det jo hende at jeg får ta en titt allerede da 🙂 

 

Aktivitet i magen: Så langt så kan jeg ikke si så mye om aktiviteten i magen. Jeg kan ikke med sikkerhet si at jeg har følt noen bevegelser. Kun at jeg til tider lurer på om det er det jeg føler, eller om det bare er magen som rumler… Når jeg ventet Mathias så følte jeg ikke noen bevegelser før etter rutineultralyden i uke 18, men de sier jo at hvis man har hvert gravid tidligere så skal man som regel kunne føle bevegelsene tidligere med nummer to. 

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Det er fortsatt så lenge igjen at det er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt. Uansett om jeg vet at tiden frem til Juni bare kommer til å rase avgårde!

 

Cravings: Ingen som helst tegn til noen cravings. Jeg klarte meg uten under den forrige graviditeten så jeg kan jo alltid håpe at jeg er heldig og slipper det nå og 😉

 

Noe som plager meg er at jeg ikke har kunnet holde igang med treningen sånn som jeg hadde ønsket. Jeg har de siste månedene slitt med veldig mye kvalme. Noe som jo ikke er uvanlig da man er gravid 😉

Når jeg ikke har hvert kvalm så har jeg likevel følt meg uvel på flere måter. Det har følts litt ut som at jeg har hatt omgangssyken flere ganger i uken. Jeg er sykemeldt da jeg ikke er i form til å kunne jobbe. Og kroppen er heller ikke i form til å trene sånn som det er nå. 

Jeg har allerede begynte å kjenne av at jeg begynner å få vondt i korsryggen igjen og jeg vet veldig godt at kroppen egentlig trenger treningen for å holde seg bra. Etter å ikke ha trent noe som helst på 4 måneder så kommer plagene med vond rygg og vonde skuldre og nakke å smyger seg på… Så jeg håper at kvalmen snart vil gå over og at formen blir bedre så at jeg kan komme igang igjen.

 

Men Uansett, nå gleder jeg meg veldig til legebesøket på fredag 🙂 Siden jeg ikke har begynt å føle noen bevegelser enda så vil jeg jo ha bekreftet at alt står bra til med den lille i magen. Og jeg håper veldig på at jeg får tatt en ultralyd igjen 🙂 Jeg synes det er så spennende å følge med på alt som skjer, og det er minst like spennende nå som med første mann ♡

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #mom #proudmom #gravid #svangerskap #baby #barn #pregnant #family #familie #kjærlighet 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg