Nytt treningsopplegg

Som jeg skrev før en tid tilbake så bad jeg og Linda en av mine kollegaer om et nytt treningsopplegg. Dette fordi jeg personlig finner det mye lettere å motivere meg selv til å følge et opplegg som noen annen har laget til meg en å følge et opplegg som jeg selv har laget.

 

 

Etter mange om og men så endte vi opp med å printe ut er opplegg fra Norges styrkekeløftforbund. Dette er et program jeg har benyttet meg av en gang tidligere og som jeg vet fungerer bra. Ihvertfall så fungerte det veldig bra for meg den gangen.

Det er et program som strekker seg over 12 uker der hovedfokuset ligger på tre basøvelser; knebøy, markløft og benkpress.

Fort å få programmet tilpasset den enkelte så åpner man programmet, som ligger på Norges styrkeløftforbund sin nettside. Letter opp treningsprogrammer og velger om man vil ha et program for nybegynnere eller viderekomne. (Dette programmet som jeg benytter meg av er for viderekomne. ) Da du åpner programmet så kan du selv skrive inn hvilke vekter du har som mål å løfte i slutten av 12 ukers perioden. Da du gjør dette så reguleres alle vekter som står skrevet i programmet utfra målet ditt. Helt supert! Deretter er det bare å printe ut å begynne å trene 😃 Jeg synes det er supert å ha programmet printet ut på papir. Da kan jeg krysse over hvert set jeg tar for å holde oversikten 🖒

 

 

Så langt så har vi kun kommet til uke 2, men det begynner allerede å bli tungt. 💪👊

 

Klem Marlene ❤

 

#training #strength #styrke #trening #mamma #fit #fitness #fitmom #mamma #aktivjente #weighttraining #weights

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg