Barnemat: Grønn smoothie

Igår lagde jeg en ny type smoothie til Mathias. Istedenfor og kun bruke forskjellig frukt så puttet jeg også avokado og babyspinnat oppi. Litt mer grønske i kostholdet er bare sunt.

Jeg har prøvd å lage smoothie med avocado en gang tidligere men den gangen endte det opp med at jeg tømte ut alt i vasken. Den ble alt annet enn velsmakende. Jeg husker ikke hva mer enn avocado jeg brukte den gangen men denne gangen brukte jeg ananas og banan. Disse fruktene er veldig søte og gode og de passet veldig godt sammen med avocado og babyspenat.

 

 

 

Oppskrift:

1 banan
1/4-1/3 fersk annanas
1/2 avocado
10-12 blader babyspenat

Miks med, for eksempel stavmikser, til du får en glatt og fin konsistens. Hell opp på glass eller på smoithiepose.

 

Ananas og banan ble de dominerende smakene i denne smoothien men avokadoen og spinaten gjorde at smoothien ikke ble fullt så søt. Dessuten gjorde spinaten at smoothien ble skikkelig grønn 😉 En supergod smoothie fullproppet med frukt og grønt, uten noen som helst tilsatser!

 

Gjerne test denne å gi meg en tilbakemelding 🙂 Mathias likte den veldig godt 🙂

 

Ha en fortsatt fin kveld ❤

Klem Marlene

 

#smoothie #mamma #baby #barnemat #sundt #grønt 

4 kommentarer
    1. Babyer skal ikke spise spinat, pga at det inneholder nitrat som omdannes til nitritt. Nitritt vil hindre transport av oksygen i kroppen til babyer.
      Jeg har også lyst til å lage smoothie til min baby, går det bra å bruke babyspinat slik du har gjort? 🙂 Ble litt usikker, for jeg trodde spinat var utelukket. Kjempekoselig og fin blogg forresten! 🙂

    2. Heidi Gustad: Dette med spinat var noe jeg aldri har hørt om.. Ikke mangen gangene lillemann har fått noe med babyspinat.. Men jeg skal sjekke opp dette mer ordentlig før jeg tørr å gi deg noe svar på det 🙂

    3. Okei, jeg forstår. Det er så myeman skal huske å forholde seg til så det er ikke alltid så lett å få med seg alt. Men her fikk jeg beskjed på helsestasjonen ang spinat: ) ser det går an å følge deg på face eller insta men ikke selve bloggen. Jeg finner ikke ut av det hvertfall, men mulig det skal gå an.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg