Styrkeøkt nr. 2 denne uken

Igår formiddag så fikk jeg og Linda presset inn ukens andre styrkeøkt. Det er litt av et pusslespill noen ganger. Denne uken var vi i Bø fra tirsdag til torsdag og nå sitter vi i bilen på vei hjem foreldrene mine. Så det er kun mandag og fredag som det har hvert mulig å få trent sammen.

I starten av uken så spurte jeg en kollega av meg, Magnus, om han kunde hjelpe meg og Linda å sette opp et treningsprogram. En PT trenger og en PT 😉 Det er mye enklere å sette opp et hardt treningsprogram for noen andre en å gjøre det før seg selv. Skal vi få trent godt nok frem til Toughest i Oktober så er det greit  med litt input fra noen andre. Magnus så han skulle hjelpe oss med dette så jeg regner med at vi får begynt med det i starten av neste uke 🙂 Gleder meg!

 

 

På gårdagens treningsøkt så fokuserte vi på bein og rygg, to store muskelgrupper. Vi hadde ikke så veldig god tid til rådighet igår så istedenfor å varme opp på tredemølla så varmet vi opp med den første styrkeøvelsen, utfall og kryssutfall bakover uten vekter.

 

  • Utfall 3×15 reps per bein
  • Kryssutfall 3×10 reps per bein
  • Knebøy 5×12 reps
  • Sittende roing 3×12 reps
  • Rygghev 3×12 reps
  • Nedtrekk 5×12 reps
  • Planke 3x maks

 

Det var en god stund siden jeg trente knebøy med så mange sett og repetisjoner og jeg føler det godt i beina idag 🙂

 

Ha en fantastisk dag i solen 🌞

Klem Marlene ♥

 

#trening #styrke #PT #fitness #mamma #treningsglade #sommer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg