Endelig litt magetrening

Mandag er lik med ny uke og nye muligheter, ikke sant? 😉 Idag fikk vi ihvertfall til en tur til gymmet igjen. Linda har hvert på ferie i Syden i to uker og i løpet av de to ukene så har ingen av oss trent styrke så det var minst sagt på tide. Spesielt hvis vi skal være klare for både kk-mila og toughest i september og oktober.

Frem til nå så har jeg ikke turt å trene magen noe spesielt etter fødselen. Jeg har kun trent de dype magemusklene gjennom øvelser som før eksempel å trekke navelen inn mot tyggraden. På forrige time jeg hadde hos manuellterapeuten så fikk jeg klarsignal til å begynne å trene magen hardere igjen. Ikke noen 20 minutters økter med magetrening men det var ikke noe i veien for hverken sitt ups eller planke for eksempel. Så idag så ble det både sitt ups og “rompeløft” 🙂

 

 

 

 

Dagens økt:

Oppvarming 15 min rask gange på tredemølle. Stigning 5-6%, hastighet 6 km/h.

Gerilja intervaller: 5 x 30 sek, stigning 1,5% og hastighet: 17 km/h. 30 sek pause mellom hvert drag.

Styrke:

  • Brystpress i kabel 3×15 reps
  • Utfall 3×15 reps per bein
  • Kryssutfall bakover 3×10 reps per bein
  • Dips på benk 3×15 reps
  • Sittende roing 3×12 reps
  • Booty builder 3×12 reps
  • “Rompeløft” 3×20 reps
  • Sit-ups 3×10 reps

 

 

Herlig å endelig få lov til bruke magemusklene igjen 😉 Jeg kommer helt sikkert til å merke det godt i magen imorgen. 

Jeg skal ihvertfall få til enda en styrkeøkt og minimum to løpeturer den her uken. Hva har DU før treningsplaner den her uken? 

 

Nå er det kvelden 😉 Natti natt 😊

Klem Marlene ❤

 

#trening #mamma #magetrening #baby #venner #fitness #styrke #utholdenhet 

4 kommentarer
    1. Fine bilder , sikkelig motivasjons bilder i alle fall 😀
      Jeg er begynt å trene litt hjemme, treningssenteret jeg har meldt meg på er ikke ferdig bygget enda,det åpner ikke før i september så har startet med mage osv 🙂 å jeg kan love deg at det merkes dagene etterpå men trener selv om det gjør vondt av gangsperre 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg