Gerilja intervaller og styrketrening

Idag ble det en tur til gymmet på formiddagen. Herlig å få treningen unnagjort tidlig så det gikk å nyte av det pene været etterpå 🙂

Vi startet økten med å varme opp litt på mølla. Før vi var ferdige bestemte jeg meg for å teste å løpe noen korte intervaller i høyt tempo, så kalte gerilja intervaller. 30 sekunder løping og 30 sekunder pause.

Nå er det veldig lenge siden jeg løp intervaller på denne måten så jeg turte ikke gi bonn gass. Men i utgangspunktet så er det akkurat det man skal gjøre de 30 sekundene som draget vedvarer. Hvis jeg løper på mølla så hopper jeg av mølla før å ta mine 30 sekunder pause (Det blir ikke noen greie på det å justere hastigheten opp og ned når det er så korte intervaller). Hvis jeg løper ute så går jeg eller jogger lett i pausen. Dette gjentar man så mange runder man orker (eller har lyst til).
 

 

Dagens økt:

  • 10 min oppvarming
  • Gerilja intervaller: 5×30 sekunder med 30 sekunders pause
  • PecDec 3×12 reps
  • Pull ups 2×12 reps + 2×8 reps
  • Triceps pulldown 3×12 reps
  • Kryssutfall 3×10 per bein
  • Leg ekstensions 1×12, 1×10, 1×8, 1×6, 1×8, 1×10 og 1×12 reps
  • Lår curl 1×12, 1×10, 1×8, 1×6, 1×8, 1×10 og 1×12 reps

 

På de to siste øvelsene (leg ekstensions og lår curl) så øket vi vektene i takt med at repetisjonene ble ferre. Etter at vi kommet til sett 4 (1×6 reps) så jobbet vi oss nedover igjen. Da øket vi antall tmrepetisjoner og minket på vektene.

 

 

Det ble en god økt som jeg tror jeg vil kjenne av i bena imorgen 🙂

Etter treningen så kjørte vi en tur til Kalnes før å så ta en titt på friidrettsanlegg. Vi har nemlig planer om å ta neste treningsøkt der. Da blir det trappeløping opp og ned for tribunen 😉

 

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Marlene ❤

 

#trening #styrke #løping #intervall

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg