Jentetur og tatoveringer

I slutten av April så var jeg og Linda, og Mathias selvfølgelig, på “jentetur”. Vi hadde snakket om å dra på tur tidligere men ikke gjort slag i saken. Først så var tanken å ta en tur på fjellet i noen dager. Men grunnet flere forskjellige ting så ombestemte vi oss. Det er ikke gratis å dra på tur direkte… Vi bestemte oss istedenfor for å ta turen hjem til mine foreldre. Da fikk vi oss en tur, med gratis mat og boende og samtidig så fikk Linda se hvor jeg har vokst opp 🙂 Perfekt 🙂

Første dagen tok vi en tur inn til Karlstad, byen nærmest der jeg kommer ifra. Der viset jeg Linda min gamle skole, Tingvalla Gymnasiet. Vi shoppet (jeg kjøpte nye joggesko) og vi “fikade” på EspressoHouse. EspressoHouse er et must da jeg er i Karlstad 😉

 

 

Dagen etter så gikk vi en lang tur sammen med min mamma til en av badeplassene som vi pleide å besøke da jeg var liten. Der satt vi og drakk te og koset oss i solen før vi snudde nesa hjemover igjen. Til tross for at vi hadde gått 9 km så snøret vi på oss joggesko og løp en tur etter det at Mathias hadde sovnet. Det ble ikke noen treningsfri jentetur 😉

 

 

Vi løp en løype som jeg har løpt mange ganger før og så avsluttet vi med bakkeløp i bakken jeg pleide å gå opp hver gang jeg skulle ut i skogen for å bygge trehytter og klatre i trær. Det er rart så mange barndomsminner som blir vekket til liv nå som man besøker de her plassene etter at man selv fått barn.

Siste dagen så kjørte vi til Karlstad igjen, denne gangen for å så besøke tatoveringsstudioet der jeg har fått gjort mine tatoveringer. Linda hadde planer om å tatovere navnet på barna sine på armen og hadde tidligere spurt om jeg viste om noen flink tatoverere. Det finnes jo helt sikker kjempe mange som er flinke, men det er jo kun han jeg selv har hvert hos som jeg kan gå god for så derfor ville jeg ta ho med dit. Dette besøket endte opp med at ho booket time tre uker senere 😉

 

 

Tre uker senere så kjørte vi derfor hjem til mine foreldre på nytt og denne gangen fikk Linda seg en super fin tatovering 🙂 Nå gleder jeg meg skikkelig til jeg kan få tatovert Mathias sitt navn. Jeg må vente til jeg ikke ammer lenger. Men det gir meg god tid til å tenke på åssen jeg vil ha det 🙂

 

 

Linda og jeg har egentlig ikke kjent hverandre så veldig lenge. Ingen av oss slipper folk så lett innpå seg, så det tok lang tid før vi fant ut hvor mye vi har til felles og hvor godt vi trives i hverandres selskap. Den siste tiden har vi funnet på stadig nye ting å gjøre. Vi har vært på disse jenteturene, vi trener sammen og vi sender meldinger hit og dit omtrent hver eneste dag.

Da Linda skulle gjøre tatoveringa si, så spurte hun om ikke hun kunne tatovere lik en sommerfugl som jeg har på ryggen (Jeg har noen stykken). Som et symbol på vennskap og alle gode ting som har fulgt med det. Det satte jeg veldig stor pris på så selvfølgelig fikk hun det. Det er ikke så lett å finne gode, trofaste venner, og kanskje spesielt når man er blitt voksen. Men det er aldri for sent! Det vet jeg som har funnet de to beste venninnene mine de siste årene. Linda er en av dem. Og like sommerfugl-tatoveringer synes jeg er et veldig fint symbol på det 🙂

Min ene sommerfugl:

 

Linda sin sommerfugl:

På begge turene så har vi stoppet i Tøcksfors og tittet litt i shoppingsenteret. Det har bare blitt sånn at det har passet bra å stoppe der i forhold til mating og skifting på Mathias da det ligger omtrent halvveis hjem til mine foreldre.

 

Det var koselig å dra på tur sammen med en venninne. Det er noe jeg ikke har gjort på kjempe lenge. Jeg var i London en gang i 2011 men det er såvidt jeg kan huske den eneste jenteturen jeg har hvert på siden jeg var sånn 12/13 år og tok toget til Gøteborg eller Stockholm for å shoppe! 

Det ble to veldig hyggelige turer 🙂 Og vi koset oss alle tre. Eller egentlig alle fem. Mamma og pappa syntes det var koselig med besøk de også. Spesielt morsomt tror jeg de synes at det er at jeg har fått meg et par riktig gode venninner der jeg bor nå 🙂 Pluss at de synes det er ekstra stas med besøk av barnebarnet sitt selvfølgelig 😉

 

Natta Klem

Marlene ♥

 

#jentetur #trening #tatovering #trening #familie #venner #barn #minner

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg