Minner – Det her kommer jeg aldri til å bli lei

Jeg sitter her hjemme i sofakroken og ser på alle de fine bildene i albumene fra gravidfotograferingen og nyfødtfotograferingen. Dette er noe jeg aldri kommer til å bli lei. Jeg kan sitte å se på de her bildene lenge. Bildene av meg selv som gravid, den nydelige lille sønnen min og den vakre familien min. De vekker så utrolig mange tanker og følelser. De er minner for livet.

 

Haslien Fotografene

 

Haslien Fotografene

 

Jeg trodde aldri at jeg skulle få noen barn. Først og fremst fordi jeg ikke viste om jeg ville ha barn. Men også fordi jeg ikke var sikker på om jeg kunde få barn. Man kan jo umulig vite det hvis man har brukt prevensjon hele livet. Det var først etter at jeg traff Tommy og hans sønn som det i det hele tatt ble aktuelt for meg å tenke på det å skaffe barn. Det var først da jeg fikk oppleve det båndet far og sønn hadde som jeg fikk føle på det at jeg også ville ha barn. Jeg ville også oppleve det å være foreldre.

I oktober/november 2015, samme året som jeg ble 30, så sluttet jeg med p-pillene mine. Bare noen måneder senere så fant jeg ut at jeg var gravid. Jeg ble både glad, nervøs og redd på en og samme gang. Jeg skulle bli mamma! Skulle jeg klare det? Under hele graviditeten så gledet jeg meg til å så få treffe det lille underverket. Samtidig som jeg var spent på hvordan det skulle bli å bli mamma og på hvordan det ekstra familiemedlemmet skulle komme til å påvirke hverdagen. Nå i ettertid så kan jeg si at det føles helt fantastisk å ha blitt mamma. Jeg har nemlig blitt mamma til den nydeligste lille gutten jeg noensinne hadde kunnet ønske meg. Jeg kan ikke tenke meg livet foruten min lille Mathias ♥

 

Haslien Fotografene

Haslien Fotografene

 

Bildene fra graviditeten minner meg om de tanker og følelser som avløste hverandre under svangerskapet. Sårbarheten, kjærligheten, forventningene, redselen? Alt i en salig blanding. Bildene som ble tatt av Mathias og hele familien bare noen dager etter fødselen gjør meg glad og varm i hjertet. Hvert eneste bilde viser kjærlighet, ømhet og omsorg.

 

Haslien Fotografene

 

Det bildet som vekker aller mest følelser hos meg er speilbildet. Bildet av meg med Mathias i magen, og med Mathias på magen. Jeg pleier ikke å like å se på bilder av meg selv men dette bildet er det absolutt vakreste jeg vet. Jeg elsker dette bildet fordi det viser hva jeg og kroppen min har gått igjennom. Det viser det lille miraklet som har skjedd. Et mirakel jeg trodde at jeg aldri skulle komme til å oppleve. Jeg elsket den lille gutten min allerede da han lå inne i magen. Da hver bevegelse i magen var anledning til et smil. Den kjærlighet jeg føler for denne lille skapningen som ligger å hviler på magen min på det her bildet er så stor så det kan umulig finnes noe større.

 

Haslien Fotografene

 

Jeg er så ufattelig glad at jeg fikk tatt de her bildene. De foreviger graviditeten min og Mathias sine første dager i livet sammen med familien sin. Jeg vet ikke om jeg kommer til å få flere barn. Mathias kan være både det første og siste barnet mitt. Jeg kanskje aldri mer kommer til å oppleve det å være gravid og småbarnsmor igjen. Før jeg fikk Mathias var jeg sikker på at jeg ikke skulle ha mer enn et barn. Nå kan jeg egentlig tenke meg et til. Uansett hva som skjer i fremtiden så kommer jeg alltid til å kunne se på bildene og se tilbake på den her tiden og huske hvor fantastisk den var. Disse bildene er minner for livet.

Marlene ♥

 

#mamma #mother #nyfødt #baby #gravid #familie #fotografering #minner #Haslienfotografene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg