En kjempe koselig julefeiring i godt selskap

Opprinnelig postet 26/12-2016

 

Sitter her hjemme og spiser en sen frokost. Idag er det andre juledag og jeg kan se tilbake på julaften og første juledag som to kjempe koselige dager. To dager fylte med god mat, godt selskap og fine gaver. På julaften og igår så valgte jeg bevist å ikke bruke så mye tid på å holde bloggen oppdatert. Istedenfor så har jeg brukt masse tid sammen familien ♥ Noe som er veldig viktig for meg. Jeg har så langt ikke fått feiret sammen med min egen familie. Men jeg vet at det ikke drøyer så altfor lenge før de kommer hit og besøker oss. Jeg tørr ikke sette meg i bilen og kjøre så langt som det er hjem til dem akkurat nå. Ikke nå som termin er så nære.

 

20161224_185521

20161224_185633

 

På selveste julaften så startet dagen stille og rolig her hjemme. På ettermiddagen så kjørte vi hjem til Tommy sin søster for å feire jul sammen med henne, familien hennes, familien til kjæresten hennes og så Tommy sine foreldre. Jeg tror vi var hele 16 stykk. Vi hadde en kjempe koselig ettermiddag i hyggelig lag. Masse god mat og veldig godt selskap. Alle hygget seg og hadde det trivelig sammen. Etter at vi hadde spist julemiddag så åpnet vi alle julegaver. Det tok sin tid med tanke på at vi var så mange og at det var stappet med gaver under juletreet.

 

20161224_185604

 

Ungene virket stor fornøyde med gavene sine. Tobias ble kjempe glad da han fikk en del fotball relaterte ting. Han fikk fotballsko til å bruke på innendørs treninger, sengesett med Barcelona og litt annet smått og godt. Men mest glad tror jeg han ble over at han fikk en ekte  Zlatan Ibrahimovich drakt som Tommy hadde klart å få tak på til han i siste liten. Etter at alle gaver var blitt pakket opp så spiste vi riskrem og lettet etter mandelen. Vi koset oss til sent ut på kvelden.

Det ble veldig mye mat til overs på julaften og vi ble invitert på julelunsj igår for å hjelpe til å spise opp all maten 🙂 Så igår etter at Tommy hadde levert Tobias til mammaen hans (han skulle feire jul sammen med henne og hennes familie igår) så tok vi turen ned til Tommy sin søster enda en gang. Vi hadde ende en hyggelig ettermiddag i godt selskap, med mye latter.

 

20161224_224224

 

Jeg må innrømme at det var veldig deilig å ikke ha feire jul hjemme i år. Det var deilig å slippe å ordne å styre med all mat selv. Dessuten så har vi ikke så veldig god plass og det hadde blitt vanskelig å få plass til så mange mennesker hjemme hos oss. Men bare det faktum at jeg nå kunde sette meg ned når jeg kom hjem uten å måtte tenke på rydde vekk mat og vaske var veldig deilig. Nå som som svangerskapet nærmer seg slutten er alt mye tyngre enn vanlig og jeg fort blir sliten.

 

Jeg håper at alle dere der ute har hatt en fantastisk jul så langt og at dere får en fin andre juledag ♥

 

Klem Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg