Produktene jeg har brukt for å slippe strekkmerker

Opprinnelig postet 23/12-2016

 

Tidligere idag så fikk jeg et spørsmål angående hva jeg har gjort for å slippe å få strekkmerker. Egentlig så har jeg ikke noe klart og tydelig svar på det spørsmålet. Jeg har såvidt jeg selv kan se ikke fått et eneste strekkmerke. Åssen jeg har klart å ikke få det det vet jeg faktisk ikke. Jeg trodde at alle gravide fikk strekkmerker bare mer eller mindre mye.

Jeg har hørt at det ikke hjelper å smøre kroppen med hverken oljer eller kremer. At strekkmerker det får man uansett for det er noe som er arvelig. Så hvis din mamma fikk strekkmerker under svangerskapet så får du det også. Jeg vet ikke hva som er tilfellet men jeg har hvert nøye med å smøre magen min uansett. Det kan jo umulig gjøre noen skade å prøve å holde hunden mest mulig elastisk. Det burde jo heller være en fordel tenker jeg.

Jeg har under graviditeten min brukt to forskjellige produkter mot strekkmerker, en olje og en krem. Weleda Stretch Mark Massage Oil og Vaadi Hand & Body Lotion. Jeg har brukt begge produktene om hverandre men etter at oljen tok slutt så har jeg kun brukt kremen fra Vaadi de siste ukene.

 

20161222_233454

20161222_233323

 

Begge disse produktene har hvert veldig drøye og behagelige å bruke. Kremen fra Vaadi går inn i huden litt raskere en oljen men begge produktene levner huden veldig myk og god. Oljen lukter veldig godt, men litt i sterkeste laget etter min mening. Ihvertfall hvis man smører seg akkurat før leggetid.

 

20161222_233446

 

20161222_233539

 

Siden jeg ikke har fått noen strekkmerker og siden jeg føler at huden er mykere og mer elastisk nå enn før jeg begynte å bruke disse produktene så er jeg veldig fornøyd. Men med det sagt så kommer jeg aldri til å få vite om det er grunnet det faktum at jeg har hvert nøye med å smøre magen min med disse produktene som jeg ikke har fått noen strekkmerker. Jeg vet jo ikke åssen magen min hadde sett ut nå, hadde jeg ikke hvert nøye med å smøre den.

 

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg