Dagens helkroppsøkt

Endelig kvelden! Nå er det helg men det er ikke på tide å lege bena på bordet for det. Jeg skal jobbe 09-14 imorgen også. 

Som jeg skrev tidligere idag så var planen å få til en helkroppsøkt før timen med min PT kunde i ettermiddagen. Det gikk jo galant da jeg hadde 2 timer til gode. Rakk til og med å dusje før PT kundene kom. 

 

Dagens økt:

♣ Brystpress i kabelmaskin 3×12

♣ Knebøy med stang 3×12

♣ Biceps curl med stang 3×12

♣ Markløft 3×10

♣ Triceps pulldown i kabelmaskin 3×12

♣ Booty Builder (hip thrust maskin) med strikk rundt benene og uten vekt 3×12

♣ Nedtrekk 3×10

♣ Sideliggende bekkenhev 3×12 påhver side

 

Markløft er en av mine absolutte favorittøvelser. Det er en øvelse der du får trent flere store muskelgruppen på en og samme gang (Hamstrings, hoftestrekkerne, quadriseps og latissimus dorsi). Men det er også en av de desidert vanskeligste øvelsene teknisk sett. For å kunne vise dere riktig utførelse og teknikk så har jeg i løpet av dagens økt lekt filmstjerne. Her kommer et lite videoklipp av øvelsen og under følger noen punkter på hva du bør tenke på da du trener markløft.

 

Viktige momenter:

♦ Stå stødig med ca en hoftebredde mellom føttene

♦ Hold ryggen naturlig rett og stabil med blikket forover

♦ Buktrykk

♦ Knær i samme retning som tær

♦ Stange nær kroppen gjennom hele bevegelsen

♦ Strake armer

 

Siden jeg er gravid så bruker jeg lettere vekter på stangen en hva jeg vanligvis gjør. Dette grunnet at man som gravid skal unngå øvelser med for høyt buktrykk. Jo mer vekt, desto større motstand og desto høyere buktrykk kreves for å utføre øvelsen riktig.

 

Ha en fortsatt fin kveld og riktig god helg!

 

Marlene ♥

 

#trening #fitness #momtobe #familie #gravid #kjærlighet #mammablogg #kost #kosthold #styrke

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg