Frokost som holder deg mett lenge

God morgen kjære lesere! Sånn tidlig på morgenen så tenkte jeg at jeg skulle dele et frokost tips med dere. Havregrøt med cottagecheese, eple, mandel og kanel. Jeg har også brukt litt chiafrøn i grøten men det er jo valgfritt. 

 

De gangene jeg spiser dette til frokost så koker jeg en porsjon grøt (1 dl havregryn og 2 dl vann), tar på 2 store spiseskjeer med mager cottagecheese, 1/2 skivet eple, litt kanel og så dresser jeg over noen mandler på slutten. Men Mengdene går å tilpasse etter smak og tykke.

 

Denne frokosten er det verdt å teste ut for den gir god metthetsfølelse og du står deg langt ut på formiddagen. Det er veldig enkelt og tar ikke mange minuttene å lage. Jeg pleier å koke grøten i mikroovnen for da tar det kun 3 minutter og jeg slipper å få mer oppvask enn nødvendig 😉 Den inneholder mye fiber og protein og er et godt og sunt valg å starte dagen med!

Ha en fantastisk dag! 

 

Marlene ♥

 

#trening #kosthold #gravid #Familie #dreams #hverdag #lovelife #mammablogg 

4 kommentarer

Siste innlegg