Morgen spinning

04:50 ringer klokken. Å så igjen klokken 04:55. Alikevel klarer jeg å sovne om men bråvåkner igjen 5 min senere å kommer meg til slutt ut av sengen. Det er så ille varmt og godt under dyna og det føles ut som å stå opp midt i nattan. Får på morgenkåpen og et par sokker og tusler ned på kjøkkenet. Eroc står å venter på meg, han har hørt at jeg er våken. Han får maten sin og jeg smører meg et par brødskiver og setter meg og spiser jeg også. Det er stille i huset så her tidlig om morgenen. Det er ingen andre som er våkne, kun jeg og Eroc. Jeg syns det er deilig å sitte her nede helt alene å spise frokosten min. Det er så stille og rogivende. Men klokken går fort og jeg må gå opp og kle på meg. Får på meg treningstøy, pakker ned et sett til med klær. Jeg må ha skifte til etter treningstimen. Jeg pusser tennene, vasker meg i ansiktet, gjerne håret og får på linsene. Sånn da er jeg klar. Går ned å henter et eppel som jeg legger i treningsbaggen før jeg heller opp nytt vann til Eroc og deretter går ut. Setter meg i bilen og kjører mot jobb.

Det er stille på veiene også på den her tiden. Nesten ikke en bil å se. Når jeg kommer frem så låser jeg opp senteret. Det er noen morgenfugl der og trener alt. Jeg låser opp salen og spinningsalen. Nå er klokken 06:05. Straks kommer de som skal være med på morgen spinningen. De pleier ikke å være så mange på den her tiden 5-7 stykk faste som regel. Når klokken er 06:25 så er hele 11 stykk på plass i salen! Det er skikkelig bra. Dette kommer til å bli en bra time.

Jeg finner frem en intervall løype og starter musikken. Stemningen er god og alle er klare å kjøre igang. Løypen har en ganske lang oppvarming og deretter intervall drag på 3 min med 1 min aktiv hvile. Etter de 5 første dragen så kommer et drag på 6 min. Det er mye tyngre enn de andre, men etterpå er det kun 3 drag på 3 min igjen. Jeg liker å tulle med dem. Finner frem mye forskjellig musikk. Her blander jeg alt fra “en rosa helikopter” til Nightwish. De syns det er moro de også.

Når timen er over er jeg ordentlig svett. Det er herlig etter en slik økt. Jeg liker følelsen av å ha gjort en god innsats. Ikke bare for medlemmene sin skyld men også for egen del. Vi takker for idag og ønsker hverandre god helg.

Dette er en helt vanlig fredagsmorgen for meg 🙂

#lovelife #gravid #trening #spinning #instruktør

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg